Pon Power laat klanten niet wachten dankzij snelle service van Roona

Roona is voor Pon Power al zeven jaar een belangrijke speler als het aankomt op het ad hoc leveren van onderdelen aan klanten.

Pon Power is de officiële Nederlandse dealer van het Amerikaanse bedrijf Caterpillar; een bedrijf dat onder andere motoren voor schepen en machines ontwerpt en ontwikkelt. Het bedrijf Pon Power levert allerlei soorten Caterpillar producten zoals motoren, noodstroomaggregaten of complete warmtekrachtinstallaties.

Pon pandBinnen de diensten van de Nederlandse dealer is zowel de levering van de Caterpillar producten als onderhoudsservice bij die klanten net zo belangrijk. Anton Zweep, service coördinator EPG Noord bij Pon Power, vertelt: “Binnen ons bedrijf geldt een helder motto; klanten die we hebben, willen we houden. We gaan altijd voor een lange relatie met onze klanten.” Vanuit zijn rol als service coördinator stuurt Zweep zeventien servicemonteurs aan in het noorden van Nederland. Deze servicemonteurs zijn verantwoordelijk voor onderhoud of het oplossen van problemen bij klanten.

Nalevering van onderdelen

Pon Power houdt de lange relaties met klanten in stand aan de hand van onderhoudscontracten. Zweep: “Soms verkopen we bij een klant wel tien jaar aan onderhoudsservice.” Al die onderhoudsbeurten worden ingepland bij klanten. Zweep gaat verder: “Het busje van de servicemonteur die aan de slag gaat bij de klant wordt ’s nachts bevoorraad, maar soms komt het voor dat er een onderdeel niet geleverd is of dat er ter plekke nog een ander onderdeel nodig is. Dan komt Roona aan bod.”

controle monteur2 pon powerAls er onderdelen na geleverd moeten worden neemt Zweep direct contact op met Roona. “Roona is een koeriersdienst die doet wat er beloofd is. Soms staat er binnen vijf minuten al een koerier bij me op de stoep! Vervolgens kunnen de juiste onderdelen direct naar de klant gebracht worden”, vertelt Zweep tevreden.

Snelle levering bij spoed

Ook bij spoedklussen speelt Roona een belangrijke rol. Zweep vertelt dat Pon Power altijd bedacht is op storingen bij klanten. “We hebben een storingsdienst die 24 uur per dag en 7 dagen per week live is. Vanaf afstand hebben we zicht op de installaties van klanten en als er een storing is kunnen we direct een servicemonteur richting de klant sturen. Meestal kunnen we problemen al binnen vier uur aanpakken”, vertelt Zweep.

Zweep is in zijn regio onder andere verantwoordelijk voor de warmtekrachtinstallaties van de kassen van tuinders. “Tuinders hebben veel energie nodig om hun kassen van warmte te kunnen voorzien. Mocht er iets misgaan met bijvoorbeeld de generator dan is het aan ons om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. De schade die de tuinder door zo’n storing oploopt moet tot het minimum beperkt worden”, aldus Zweep.

Als er zo’n storing plaatsvindt bij één van de klanten van Pon Power moet Roona direct aan de bak volgens Zweep: “Het fijne is dat we dan ook altijd op Roona kunnen vertrouwen. Er is altijd direct een koerier beschikbaar, we hoeven nooit twee uur te wachten. Over die inzetbaarheid van mensen en de flexibiliteit is Pon Power zeer te spreken.”

Rponcatoona levert door het hele land

Pon Power maakt al zo’n zeven jaar gebruik van de diensten van Roona. Zweep: “We hebben al die jaren al een fijne samenwerking met Roona en die samenwerking heeft zich door de jaren heen uitgebreid naar ook andere delen van Nederland. Inmiddels weten onze service coördinatoren binnen de scheepvaart Roona ook regelmatig te vinden. Ons hele bedrijf is tevreden en we zullen zeker ook in de toekomst gebruik blijven maken van de snelle en flexibele service van Roona”, sluit Zweep af.

Wij werken ondermeer voor: